Μειονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Τα προβλήματα και τα αναπάντητα ερωτήματα εξηγούν γιατί οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων είναι κάτω του 25%
Στο προηγούμενο άρθρο μου διαπίστωσα ότι η συνολική ενέργεια που καταναλώνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη διάρκεια της ζωής του, περιλαμβανομένου του ενεργειακού κόστους κατασκευής του, είναι άγνωστο.
Συγκριτικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρατήρησα ότι παίζει ρόλο και η πηγή της ενέργειας, γιατί το πετρέλαιο είναι από τις ακριβότερες μορφές ενέργειας (ακριβότερο από λιγνίτη, φυσικό αέριο, υδροηλεκτρικά και πυρηνικά). Δεν σχολίασα καθόλου τις ανεμογεννήτριες και τα φωτοβολταϊκά γιατί, όπως έχω εξηγήσει πολλές φορές, παράγουν ελάχιστη χρήσιμη ενέργεια.
Ανέφερα επίσης δύο πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων:
Κάνουν λιγότερο θόρυβο.
Δεν ρυπαίνουν εκεί που χρησιμοποιούνται.
Τα μειονεκτήματα είναι πολλά:
Είναι ακριβότερα. Ενδεικτικά, βλέπω ότι το ηλεκτρικό Toyota bZ4X ξεκινάει από 45 χιλιάδες ευρώ ενώ το ανταγωνιστικό του συμβατικό Toyota RAV4 ξεκινάει από 27 χιλιάδες. Στα ηλεκτρικά υπάρχει επιδότηση που μειώνει τη διαφορά, αλλά αυτό δεν αλλάζει το ότι είναι ακριβότερα, απλά σημαίνει ότι πληρώνω κι εγώ για τα δικό σας ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Έχουν μικρότερη εμβέλεια.
Οι μπαταρίες έχουν σχετικά μικρή διάρκεια ζωής. Για παράδειγμα, το Toyota bZ4X δίνει εγγύηση δέκα ετών ότι η χωρητικότητα της μπαταρίας δεν θα πέσει κάτω από το 70% της αρχικής χωρητικότητας. Αυτό σημαίνει πρώτον ότι η ήδη περιορισμένη εμβέλεια γίνεται ακόμα μικρότερη μετά από λίγα χρόνια, και, δεύτερον, ότι μπορεί να χρειαστεί να αλλάξω μπαταρία μετά από 10 χρόνια. Το κόστος της μπαταρίας είναι πάνω από το μισό κόστος αγοράς του αυτοκινήτου.1
Έχουν μεγάλο χρόνο φόρτισης. Πρόσφατα μια εταιρεία ανακοίνωσε μπαταρίες που φορτίζουν σε πέντε λεπτά, που φυσικά είναι ενδιαφέρουσα εξέλιξη, αλλά μέχρι να τις δούμε στην πράξη ο μεγάλος χρόνος φόρτισης παραμένει.
Η εξόρυξη λιθίου και η κατασκευή μπαταριών βλάπτουν το περιβάλλον.2
Λέγεται ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να γίνουν επικίνδυνες—να πάρουν φωτιά ή να εκραγούν.3 Γι’ αυτό τα οχηματαγωγά πλοία δεν επιτρέπουν την είσοδο αν η μπαταρία δεν είναι το πολύ στο 40%, και έχω ακούσει ιστορίες για αυτοκίνητα που κάνουν βόλτες επί ώρες στο λιμάνι για να αδειάσουν τη μπαταρία τους.
Οι μπαταρίες δεν λειτουργούν καλά σε χαμηλές θερμοκρασίες.
Αυτά είναι όσα θυμάμαι.
https://www.topspeed.com/how-much-costs-replace-toyota-ev-battery/
https://lithiumharvest.com/knowledge/lithium-extraction/environmental-impacts-of-lithium-mining-and-extraction/
https://www.mining-technology.com/analyst-comment/lithium-mining-negative-environmental-impact/
https://www.redway-tech.com/what-are-the-dangers-of-lithium-battery-plants/
https://www.ntsb.gov/safety/safety-studies/Pages/HWY19SP002.aspx
https://www.benzinga.com/content/43741259/the-increased-danger-of-injury-in-crashes-involving-electric-vehicles