Discussion about this post

User's avatar
George's avatar

Άλλο ένα άρθρο το οποίο για άγνωστο λόγο προσπαθεί να υπερασπιστεί τα θερμικά. Ας πάρουμε όμως τα θέματα ένα προς ένα.

"Αυτό που προσπαθούσα να εξηγήσω είναι ότι το «μηδενικές εκπομπές» είναι σλόγκαν χωρίς νόημα." Είπαμε, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την κατανάλωση της ηλεκτρικής ενέργειας για να κινηθούν εκπέμπουν 0 ρύπους. Είναι πραγματικά αδιανόητο να το αποκαλείτε σλόγκαν χάνοντας κάθε επαφή με την πραγματικότητα. Θα ήταν σωστό να ανακαλέσετε αντί να επιμένετε σε ένα εσκεμμένο λάθος με σκοπό να παραπληροφορήσετε.

Από την άλλη τα θερμικά εκπέμπουν ρύπους. Εάν εσείς φωτοσυνθέτετε και σας κάνει καλό πάω πάσο. Διαφορετικά αν θέλετε, να σας κλείσουμε σε ένα χώρο με ένα οποιοδήποτε θερμικό αυτοκίνητο θέλετε εσείς, εν λειτουργία, να δούμε πόσο αβλαβές θα είναι το διοξείδιο του άνθρακα για εσάς. Για να σας το πω πιο απλά, σκεφτείτε να βάλετε το κεφάλι σας μέσα σε ένα μπαλόνι στο οποίο δεν μπαίνει φρέσκος αέρας. Αφού εισπνεύσετε όλο το οξυγόνο και εκπνέυσετε διοξείδιο του άνθρακα, θα πάθετε ασφυξία. Τόσο ακίνδυνο είναι για τον οργανισμό σας.

Όσο για τον αν προκαλεί κλιματική αλλαγή γράφετε ότι υπάρχει πληθώρα επιστημονικών άρθρων αλλά παραθέτε μόνο ένα το οποίο μάλιστα είναι από κάποιον προφανώς επηρεασμένο, αρνητή και συνωμοσιολόγο. Είναι ξεκάθαρο από την αρχή του άρθρου του που αναφέρει "Το αφήγημα αυτό υιοθετήθηκε από τις παγκόσμιες πολιτικές ελίτ για την προώθηση των συμφερόντων τους". Αυτό ΔΕΝ είναι επιστημονικό άρθρο. Αυτό είναι άποψη. Αν θέλετε να είστε πραγματικά ενήμερος, καλό θα ήταν να αποφεύγετε τέτοια "επιστημονικά" άρθρα ακόμη κι αν συμφωνείτε απόλυτα διοτί δείχνουν πως δεν υπάρχει ίχνος αντικειμενικής προσέγγισης του θέματος. Επίσης, είναι αν μη τι άλλο ενδιαφέρον ότι από τις 22 αναφορές του άρθρου μόνο οι 16 είναι σε άλλα άρθρα του ίδιου του συντάκτη.

Από εκεί και πέρα δεν θα σχολιάσω το υπόλοιπο άρθρο με αναφορές σε ένα χρήστη υβριδικού (την αδερφή σας) και εικασίες. Γράφετε πχ. "Στον αυτοκινητόδρομο η ενέργεια που καταναλώνει το αυτοκίνητο χρειάζεται κυρίως για να υπερνικήσει την αντίσταση του αέρα, που δεν εξαρτάται από το βάρος του αυτοκινήτου. Όμως το βάρος παίζει ρόλο στις τριβές, πράγμα που σίγουρα επιβαρύνει λίγο το ηλεκτρικό. Επομένως καταρχήν ηλεκτρικά και συμβατικά αυτοκίνητα καταναλώνουν περίπου την ίδια ενέργεια έξω απ’ την πόλη." Αυτό πως ακριβώς προέκυψε; Από το αυτοκίνητο της αδερφής σας;

Για να καταλάβετε λίγο το λάθος του συλλογισμού σας εδώ. Ένα θερμικό αυτοκίνητο φέρει μόνο κινητήρα εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιεί για την κίνηση του καθώς και το καύσιμο. Ένα ηλεκτρικό, φέρει μόνο το ηλεκτρικό μοτέρ και φυσικά την μπαταρία ως πηγή ενέργειας. Ένα υβριδικό αυτοκίνητο φέρει και τα δύο. Επειδή συνήθως το ηλεκτρικό κομμάτι χρησιμοποιήτε για μέσα στην πόλη, όπου υπάρχουν συχνές στάσεις και πιο χαμηλές ταχύτητες, αυτό είναι αδύναμο για κίνηση στην εθνική σε ταξίδι. Στο ταξίδι λοιπόν, ο κινητήρας καλείτε να "μεταφέρει" ένα ηλεκτρικό σύνολο που είναι απλά προσθετο βάρος σε αυτή την περίπτωση. Δεν έχει ιδιαίτερη σχέση με αμιγώς ηλεκτρικό επομένως τα συμπεράσματα είναι αρκετά λάθος.

Προσπαθείτε συστηματικά, χωρίς ουσιαστικά στοιχεία αλλά εν πολλοίς με εικασίες να αποδείξετε ότι όλα είναι ιδανικά με τα θερμικά αυτοκίνητα (μέχρι και αβλαβές το διοξείδιο του άνθρακα) ενώ όλα είναι ψέματα για τα ηλεκτρικά. Προφανώς έχετε κάποια εμμονή ή πολύ παραπληροφόρηση.

Expand full comment
Stavros Alexandris's avatar

Εξαιρετικό άρθρο για προβληματισμό. Ωστόσο δεν νομίζω ότι χρειάζεται διδακτορικό για να εκτιμηθεί η αναγκαιότητα και η αποδοτικότητα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων!

Η εξέλιξη της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας SCR (Selective Catalytic Reduction) των πετρελαιοκινήτων σε συνδυασμό με μελλοντικούς υβριδικούς κινητήρες (diesel & φυσικό αέριο), δεν θα επιχειρείται σύγκριση.

Σήμερα μία JAGUAR i-pace αξίας € 89,357 (αμιγώς ηλεκτροκίνητη) μετά από 127.8 km, από την Αθήνα έως την Αταλάντη (σταθμό φόρτισης) διανύοντας 127.8 km με μέση ωριαία ταχύτητα 72km/h φθάνει στο σταθμό φόρτισης της Αταλάντης σε 1h & 48min περιμένοντας για να φορτίσει το 41% της απώλειας ενέργειας (από 59% σε 100%) σε χρόνο 1h &10min με κόστος 0.62€/KW. Αυτό είναι ταξίδι στην πράσινη ελευθερία;

ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ 21.06 € !!! (https://youtu.be/wfX4H2nXLw4)

Είναι ίσως σημαντικό να αναρωτηθεί κανείς αν θεωρείται πλεονέκτημα ότι τα ηλεκτροκίνητα είναι αθόρυβα. H αίσθηση … της ακοής είναι «Προστασία», ειδικά στους Ελληνικούς δρόμους … και στην Γερμανία προστασία από τους … μακελάρηδες !

Expand full comment
6 more comments...

No posts