Discussion about this post

User's avatar
Dr Christos J. Kolovos's avatar

Ο λόγος που χρειάζονται ενέργεια τα αυτοκίνητα είναι για να κινήσουν το βάρος τους, υπερνικώντας τις τριβές του δρόμου και την αντίσταση του αέρα. Η σύγκριση του βάρους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τα αντίστοιχα συμβατικά, είναι απλά απογοητευτική, τα αμιγώς ηλεκτρικά είναι ενεργειακά ηλίθια. Προ αρκετού διαστήματος είχαμε κατάρρευση πολυόροφου πάρκινγκ αυτοκινήτων στη Νέα Υόρκη. Οι εικόνες το έδειξαν γεμάτο με τεράστια SUV, εύκολα μπορούμε να υποθέσουμε πως υπήρχαν και πολλά ηλεκτρικά. Μια ματιά στη Wikipedia για το πώς φθάσαμε από τις εκπομπές Euro 1 στις εκπομπές Euro 6 δείχνει την τρομερή βελτίωση στην ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ρύπανση: το να συζητάμε για εκπομπές CO2 είναι κουβέντα καφενείου. Τα ΙΧ έδωσαν ό,τι είχαν να δώσουν, παρά την αύξηση του βάρους των καταλυτικών σε σχέση με τα παλαιότερα ΙΧ. Απομένουν φορτηγά, τρένα, πλοία και αεροπλάνα, αλλά μ' αυτά δεν επιτυγχάνεται ο στόχος της καθημερινής παρακολούθησης των πολιτών, όπως με τα "συνδεδεμένα" ηλεκτρικά ΙΧ. Και καμιά συζήτηση δεν γίνεται για τις εκπομπές από τα ιδιωτικά τζετ ή τα ιδιωτικά κότερα, αφού αυτά δεν τα έχουν οι πολλοί. Οπότε η ΕΕ υποκρίνεται πως οι βαριές μεταφορές απλά εκπέμπουν κολόνια.

Expand full comment
George's avatar

Για αρχή να σας ευχαριστήσω που μου απαντήσατε. Δεν ξέρω που θέλετε να καταλλήξετε και ποιος ο λόγος που υπερασπίζεστε τόσο πολύ τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες σε σχέση με τα ηλεκτρικά. Ανεξάρτητα από τι θα επιλέξει κανείς, τα δεδομένα δεν αλλάζουν. Αναφορικά με το μονοξίδιο του άνθρακα και τους καταλύτες, αυτό ισχύει σε καλά συντηρημένα αυτοκίνητα και σίγουρα όχι στην Ελλάδα με έναν από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων. Στα ηλεκτρικά, ανεξάρτητα από την συντήρησή τους, εκπομπές είτε μονοξιδίου είτε διοξιδίου δεν υπάρχουν. Επίσης, το ότι είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων, δεν μπορεί να αμφισβιτιθεί. ΔΕΝ εκπέμπουν ρύπους. Καμία σαλάτα δεν δημιουργεί αυτό, είναι απολύτως ακριβές. Όσο για την παραγωγή του ηλεκτρικού ρεύματος, αυτή βασίζετε κατά 40% περίπου σε ΑΠΕ, 50% Φυσικό Αέριο και 10% Λιγνίτη. Θα συμφωνήσω σε ένα πράγμα μαζί σας. Ότι η λύση στην κλιματική κρίση δεν είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει ένα μοναδικό πράγμα που θα έλυνε το πρόβλημα. Θέλει να γίνουν πολλές ενέργειες μαζί. Μια από αυτές είναι και η ηλεκτροκίνηση σίγουρα, αλλά από μόνη της δεν λύνει το πρόβλημα. Να σας θυμίσω την τρύπα του όζοντος. Με τις ενέργεις που έγιναν τότε το πρόβλημα σχεδόν εκμηδενίστηκε.

Ορισμένοι από του μύθους σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα:

https://www.epa.gov/greenvehicles/electric-vehicle-myths

Expand full comment
16 more comments...

No posts